شهریور 5, 1403

ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید درباره فرآیند ریخته‌ گری پوسته گیربکس آسانسور در نظر داشته باشید، انتخاب مناسب‌ترین ماده برای این ‌کار است که متناسب با حجم تولید، دمای ذوب، نوع کاربرد، صرفه اقتصادی و خواصی مانند مقاومت در برابر فرسودگی و قابلیت جذب ارتعاش صورت می‌گیرد.
ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور
فهرست محتوا

سهند آذرین: ارائه دهنده خدمات ریخته‌ گری پوسته گیربکس آسانسور


جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید.

 

همانطور که میدانید تاریخچه ریخته‌گری به بیش ‌از 6000 سال قبل باز می‌گردد و این روزها ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور یکی از مهم‌ترین عملیات در ساخت این وسیله مهم به‌حساب می‌آید. از همین‌رو بررسی تمام ویژگی‌ها و ساخت این روند را در این مقاله برای شما آورده‌ایم.

ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید درباره فرآیند ریخته‌گری پوسته گیربکس آسانسور در نظر داشته باشید، انتخاب مناسب‌ترین ماده برای این ‌کار است که متناسب با حجم تولید، دمای ذوب، نوع کاربرد، صرفه اقتصادی و خواصی مانند مقاومت در برابر فرسودگی و قابلیت جذب ارتعاش صورت می‌گیرد.

تولید کننده پوسته گیربکس آسانسور به‌علت سهولت بالا در تهیه و ساخت این دستگاه‌ها بسیار زیاد است و می‌توانید مطابق با نیاز و استانداردهای خود با آن‌ها جهت خرید ارتباط داشته باشید. برای ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور در بسیاری از مواقع، باید مطابق با تشخیص طراح و سازنده این قطعات، از روش ریخته‌گری چدنی استفاده شود. اما چرا چدن برای این کار مناسب‌تر است؟

دلیل استفاده از چدن در این فرآیند این است که این فلز توانایی بالایی در جذب صدا و ارتعاش در گیربکس دارد. به‌طور کلی پس‌از اتمام فرآیند ریخته‌گری، عملیات حرارتی روی گیربکس انجام می‌گیرد تا پوسته تنش‌زدایی شود. عملیات سندبلاس هم برای تمیز شدن بیشتر قطعه صورت می‌گیرد. در مرحله آخر پوسته گیربکس تحت ماشین‌کاری قرار گرفته و بورینگ‌کاری می‌شود تا برای سوراخ و قلاویز شدن طبق نقشه آماده شود.

فرایند تولید ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

پوسته گیربکس یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌هایی است که می‌تواند قطعات داخلی را در خود محافظت و نیروی حاصل از آن‌ها را تحمل کند. جنس پوسته براساس نوع قطعه یا همان گیربکس که مورد استفاده قرار می‌گیرد تعین می‌شود و برای پوسته‌های گیربکس آسانسورها از فلز چدن بهره می‌برند. فرایند کلی ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور به مراحل زیر تقسیم می‌شود که می‌تواند طبق سفارش مشتری متغیر باشد.

  • مرحله طراحی

پوسته سفارش‌داده‌شده ازطریق مشتری باید در ابتدا CMM شود. در این زمان است که طراح می‌تواند نقشه 3بعدی در فضای SolidWorks را طراحی و خروجی نقشه مدل‌سازی‌شده را به‌دست آورد. تقریبا انجام این مرحله بدون طراحی اولیه غیرممکن خواهد بود چراکه تعیین استفاده از فلز مورد نیاز برای ساخت پوسته در همین مرحله صورت می‌گیرد.

معمولا برای گیربوکس‌های آسانسور از نوع حلزونی آن بهره می‌برند که ساخت پوسته هم باید بر همین اساس شکل بگیرد. این مرحله را به ماشین‌کاری پوسته می‌شناسند، پس بلوک یونالیت فشرده طبق نقشه پاورمیل که در مرحله قبل به آن اشاره شد، با ماشین فرز CNC مخصوص یونالیت ماشین‌کاری می‌شود.

حالا زمان ریخته‌گری فلز مورد نظر شما است. برای مثال، اگر فلز کاربردی چدن تعین شده باشد باید ریخته‌گری آن روی یونولیت تولیدشده انجام بگیرد.

  • مرحله ماشین‌کاری

در این مرحله باید به طرح اولیه و نقشه آماده‌شده توجه داشته باشید و درست از روی این الگو عمل کنید. ماشین کاریCNC  فرز 4 محور طبق نقشه پاورمیل با خروجی stp انجام می‌شود.

  • بخش نهایی

حالا زمان نصب قطعه روی صفحه آلومینیومی و ریخته‌گری چدن است. این مرحله به‌عنوان بخش نهایی این فرآیند به‌حساب می‌آید و با تراش این پوسته تکمیل می‌شود. تراش پوسته را با دستگاه بورینگ یا سنتر افقی CNC طبق نقشه پاورمیل انجام می‌دهند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمام پوسته‌های گیربکس آماده شده، طبق فرایند فوق مهندسی که توضیح داده شد مهندسی معکوس می‌شود. تنها به این دلیل که این پوسته‌ها در تعداد بالا ساخته شده و نیاز به بررسی مجدد و دقت بالا در تولید دارند.

مواد استفاده شده در تولید ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

پوسته گیربکس‌ها را معمولا از چدن خاکستری یا داکتیل و موارد خاص مالیبل ریخته‌گری تهیه می‌کنند. در واقع چدن خاکستری یکی از پرکاربردترین ماده‌ها برای استفاده در صنعت ریخته‌گری است. در بررسی موارد دیگر باید به این موضوع اشاره کرد که ریخته‌گری با فلزات دیگری مانند چدن نشکن، آلومینیوم و فولاد نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

بنابراین، می‌توان این‌طور بیان کرد که انتخاب مناسب‌ترین ماده برای ریخته‌گری به عوامل گوناگونی و متعددی وابسته است که در جریان تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این عوامل را می‌توان در مواردی مانند حجم تولید، دمای ذوب، نوع کاربرد، صرفه اقتصادی و خواصی مانند مقاومت در برابر فرسودگی و قابلیت جذب ارتعاش در ریخته‌گری جست‌وجو کرد. استفاده از چدن به‌دلیل سهولت تولید انبوه قطعات با ابعاد مختلف و اشکال ساده یا پیچیده در بین تولیدکنندگان محبوبیت بسیاری دارد.

خدمات ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

خدماتی که می‌توانید در تهیه ریخته‌گری از شرکت مورد نظر خود در کشور دریافت کنید شامل موارد متعددی می‌شود که باید از آن‌ها آگاهی ویژه داشته باشید. این خدمات شامل طراحی و تحلیل نقشه پوسته گیربکس است. در این فرآیند با استفاده از اعمال بارگذاری‌ها برای پوسته و مشخص شدن متریال متناسب با آن، استحکام پوسته در قسمت‌های مختلف تعین می‌شود. این روند میزان کیفیت این پوسته را ارتقا می‌دهد. بنابراین، نقاط ضعف آن که از ضرایب ایمنی کافی برخوردار نیستند، شناسایی شده و تقویت می‌شوند.

خدمات دیگری که در این فرآیند به شما عرضه می‌شود و باید به آن اشاره کرد، مشخص شدن تغییر شکل نقاط مختلف پوسته است. این مورد برای محل‌هایی تعریف می‌شود که تغییر شکل آن‌ها در عملکرد درگیری 2 چرخ‌دنده اختلال ایجاد می‌کند و باید در ادامه کشف شده و تقویت ‌شود. شما می‌توانید با مشاهده تصاویری که در نقشه اغراق شده‌اند از پوسته دید بهتری از آنچه در طراحی رخ داده است داشته باشید.

علاوه‌بر خدماتی که به آن‌ها اشاره شد، امکان تحلیل، بررسی و آنالیز پوسته گیربکس ازنظر ارتعاشات هم فراهم است. شما با استفاده از تحلیل فرکانس‌های ارتعاشی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، می‌توانید برای بهبود وضعیت ارتعاشات پوسته گیربکس نیز تغییراتی ایجاد کنید.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کرد، آنالیز و تحلیل دمای نقاط مختلف در پوسته گیربکس است. با استفاده از این امکان هم می‌تواند دمای تمام نقاط پوسته را مورد بررسی قرار دهید و درصورت مشاهده نقاطی که میزان دمای آن از حد مجاز بالاتر است تغییراتی در جهت بهبود آن انجام دهید. این کار سبب می‌شود تا پوسته گیربکس شما ازنظر حرارتی پوسته بهبود یابد.

این چنین گزارش‌ها به‌صورت گرافیکی هم قابل نمایش است و شما قادر هستید تا افزایش دما را در قسمت  بیرینگ‌ها به‌طور واضح مشاهده کنید. تشخیص این موارد می‌تواند امتیاز بزرگی در جهت بهبود شراید و فرآیند تولید این پوسته‌ها باشد.

سهند آذرین ارائه دهنده خدمات ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور

بهترین تولیدکننده در صنعت ریخته‌گری پوسته گیربکس آسانسو در شمال شرق کشور و در منطقه آذربایجان شرکت سهند آذرین است. در این شرکت علاوه‌بر خدمات ارائه‌شده در طراحی، محاسبه‌ها و آنالیز چرخ‌دنده، شافت و بیرینگ ، بررسی پوسته‌های گیربکس همراه با تحلیل‌های جامعی در مورد استحکام، تغییر شکل، دما و ارتعاشات این قطعات انجام می‌گیرد. دریافت فرم درخواست و استعلام از قیمت‌ها به‌راحتی در اختیار شما قرار داده شده است.

جمع‌بندی

از روش ریخته‌گری سال‌های بسیاری است که جهت ساخت و دستیابی به نیازهای اساسی زندگی بشر اختراع  و مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع این روزها هم از این صنعت و حرفه بهره بسیاری می‌برند که در زندگی روزمره دنیای جدید و مدرن کاربرد بسیاری دارد. در ابتدا تنها از چند فلز محدود در این صنعت استفاده می‌شد.

اما این روزها بیشتر فلزات با این روش، شکل‌دهی و مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از کاربری‌های مهم این صنعت در ریخته گری پوسته گیربکس آسانسور معرفی می‌شود که بسته به نوع کاربری که دارد بیشتر از فلز چدن برای آن استفاده می‌کنند. این روزها از ریخته‌گری در صنعت‌هایی مانند راه آهن و کشتی‌سازی، ماشین‌آلات کارخانه‌ها، صنایع نظامی، لوازم خانگی استفاده می‌شود.

4.7/5 :6 رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات و اخبار

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.