اخبار

سخنرانی مسعود امامی در دانشگاه تبریز

به مناسبت روز ملی صادرات و به منظور آشنا نمودن دانشجویان با مسایل مختلف این حوزه، نشست تخصصی با حضور جمعی از اعضای هیات علمی، دانشجویان، فعالان و صاحب نظران حوزه صادرات در دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز برگزار شد.

 دکتر زهرا کریمی رئیس دانشکده اقتصاد و مدیریت در این آیین با اشاره به مسائل مربوط به صادرات گفت: صادرات مقوله ای بنیادین و از مسائل کلیدی و مهم اقتصادی به شمار می رود.

دکتر محمد مهدی برقی اسکویی، معاون پژوهش و فناوری دانشکده اقتصاد و مدیریت  دانشگاه تبریز نیز در این نشست تخصصی  با اشاره به نقش صادرات در توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد:: در دنیای امروز، محور توسعه و رشد اقتصادی مبتنی بر رشد صادرات است و شرکت ها و واحدهایی از رشد پایدار برخوردار می شوند که تولیدات آنها مبتنی بر تولیدات صادرات گرا باشد.

 سید یوسف حسینی؛ رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز هم در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پتانسیل بالای نیروی جوان و دانشگاهی و نقش آن در توسعه صادرات، گفت: دانشجویان باید برای ورود عملی و علمی به بازار های صادراتی توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در این خصوص نیز ایجاد بستر کارآموزی برای دانشجویان علاقه‌مند با همکاری اتاق بازرگانی تبریز در حوزه صادرات ضروری است.

مهندس مسعود محجل امامی، مدیرعامل گروه کارخانجات فولاد مهر سهند، کارآفرین جوان و صادرکننده نمونه ملی و استانی دیگر سخنران این نشست، به بیان تجربیات خود در زمینه صادرات، موانع، چالش ها، شناخت بازار های صادراتی پرداخت و تخصص گرایی، شناخت ترجیحات و فرهنگ جامعه هدف در بازارهای صادراتی را به عنوان عوامل کلیدی موفقیت در امر صادرات عنوان نمود.

در پایان این نشست، حاجی بلند، دانشجوی دکتری علوم اقتصادی و عضو انجمن علمی اقتصاد دانشگاه تبریز، برگزاری نشست های تخصصی مستمر، برنامه‌ریزی برای بازدیدهای علمی صنعتی، برگزاری کارگاه های تخصصی در حوزه‌های مختلف به خصوص در حوزه‌های مرتبط با صادرات، ایجاد فرصت‌های کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان و علاقمندان، همکاری و اجرای کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی را از جمله برنامه‌های آتی انجمن علمی اقتصاد این دانشکده اعلام کرد.

 

 

امتیاز شما به محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *